Doppar tårna i BMW

Doppar tårna i BMW - Hej kompis Diet tips och allmän information, I artikeln du läste denna gång med titeln Doppar tårna i BMW, Vi har förberett väl för den här artikeln du läser och hämta informationen däri. förhoppningsvis fylla inlägg Artikel Diet tips, Artikel hälsosam mat, Artikel nyheter, Artikel recept, Artikel underhållning, vi skriver kan förstå. Tja, glad läsning.

titel : Doppar tårna i BMW
länk : Doppar tårna i BMW

Läs också


Doppar tårna i BMW

Jag sålde som sagt en del av Walmartinnehavet igår och tog även emot en utdelning från ett H&M som tycks löpa gatlopp på börsen idag.

Idag investerade jag dessa likvider i BMW som jag valt att titta på en del på sistone. Det som lockar är lågt pris per vinstkrona och en hög direktavkastning som BMW med lätthet bör kunna upprätthålla. Jag ser ingen jättetillväxt framför mig, men ibland när man köper billiga aktier händer bra saker som Schloss sa. Eftersom jag fått min fru att köpa lite aktier i BMW häromveckan kände jag mig nästan moraliskt tvingad också...

Merparten av inköpet var BMW3 preferensaktien för 72,70 euro men på ett mindre konto köpte jag även stamaktien för 85,03 euro. Direktavkastningen på preferensaktien är lite speciell i och med att den är 2 cent över stamaktien, det är alltså ingen fast utdelning och preferensaktien har ingen begränsad uppsida. Den är per definition mer värdefull än stamaktien men handlas trots det med en betydande rabatt. Direktavkastningen blir då närmre 5 % för preferensaktien och 4 % för stamaktien.

BMW var högst upp i min bevakningslista.

Efter dagens köp ser portföljen ut såhär:

Bolag
Andel
Sampo
14 %
Handelsbanken
14 %
Hennes & Mauritz
12 %
Deere & Co
9 %
Illikvida aktier
9 %
Castellum
7 %
Industrivärden
7 %
Novo Nordisk
7 %
Investor
6 %
Wal-Mart Stores
5 %
AP Møller-Mærsk
4 %
Fastighets AB Balder
2 %
BMW
2 %

Både Handelsbanken och H&M har haft en svag period på börsen, och därmed har Sampo klivit upp som största innehav. 


således artikel Doppar tårna i BMW

det är alla artiklar Doppar tårna i BMW Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.

Du nu läser artikeln Doppar tårna i BMW adressen https://allmaninf.blogspot.com/2017/11/doppar-tarna-i-bmw.html

Prenumerera på gratis e-postuppdateringar:

0 Response to "Doppar tårna i BMW"

Skicka en kommentar