titel : Västlänken: Götatunneln stängs i ett halvår
länk : Västlänken: Götatunneln stängs i ett halvår
Västlänken: Götatunneln stängs i ett halvår
Biltunneln Götatunneln kommer stängas i ett halvår på grund av byggandet av den sk Västlänken. För Stockholmare skulle det ungefär motsvaras av att Södertunneln stängs, med tillhörande spännande utmaningar kring trafiksituationen.Göteborg Direkt rapporterar att Götatunneln alltså stängs från i sommar till och med jul 2018 och upp till 60 000 bilar per dygn måste hitta en annan väg. Bertill Hallman på Trafikverket hälsar till göteborgarna:
"Vi hoppas att göteborgarna hittar nya vanor. Man får ställa bilen eller hitta andra vägar för vi måste minska bilismen i centrum."
Som man säger i Göteborg: Det var väl roligt då!
25 veckors avstängning förutsätter förstås att tidplanerna hålls.
Den närmaste liknelsen för stockholmare är att man stänger Södertunneln för trafik i ett halvår, och så får fordonen hitta en annan väg. Hur nu det ska gå till?
Detta är bara början på det trafikhelvete som arbetet med den onödiga sk Västlänken kommer orsaka i Göteborg. I upp till tio års tid kommer centrala Göteborg vara lamslaget. Samtidigt som vi nu går in i en lågkonjunktur kommer centrumhandeln och arbetsplatser i Sveriges näst största stad drabbas av spännande utmaningar. Det finns redan gott om köplador runt Göteborg, som rimligtvis kommer dra till sig de allt färre konsumenterna, och rimligtvis kommer en lamslagen trafiksituation, inklusive kollektivtrafiken, under tio års tid att ha en viss påverkan på Göteborgs popularitet.
Västlänken löser inga existerande problem, och är på inget sätt efterfrågad av egentligen någon annan än Muteborgs korrumperade politruker, som av någon anledning ser det som en rättvisefråga att om Malmö och Stockholm får järnväg under marken, så måste även Göteborg få det. Motiveringen för mångmiljardslöseriet Västlänken är i stil med att om man åker från Nödinge till Sahlgrenska ska man spara två minuter, för vilket samtliga göteborgare ska dras med ett bygghelvete i tio år för att uppnå.
25 veckors avstängning förutsätter förstås att tidplanerna hålls.
Den närmaste liknelsen för stockholmare är att man stänger Södertunneln för trafik i ett halvår, och så får fordonen hitta en annan väg. Hur nu det ska gå till?
Detta är bara början på det trafikhelvete som arbetet med den onödiga sk Västlänken kommer orsaka i Göteborg. I upp till tio års tid kommer centrala Göteborg vara lamslaget. Samtidigt som vi nu går in i en lågkonjunktur kommer centrumhandeln och arbetsplatser i Sveriges näst största stad drabbas av spännande utmaningar. Det finns redan gott om köplador runt Göteborg, som rimligtvis kommer dra till sig de allt färre konsumenterna, och rimligtvis kommer en lamslagen trafiksituation, inklusive kollektivtrafiken, under tio års tid att ha en viss påverkan på Göteborgs popularitet.
Västlänken löser inga existerande problem, och är på inget sätt efterfrågad av egentligen någon annan än Muteborgs korrumperade politruker, som av någon anledning ser det som en rättvisefråga att om Malmö och Stockholm får järnväg under marken, så måste även Göteborg få det. Motiveringen för mångmiljardslöseriet Västlänken är i stil med att om man åker från Nödinge till Sahlgrenska ska man spara två minuter, för vilket samtliga göteborgare ska dras med ett bygghelvete i tio år för att uppnå.
således artikel Västlänken: Götatunneln stängs i ett halvår
det är alla artiklar Västlänken: Götatunneln stängs i ett halvår Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.
Du nu läser artikeln Västlänken: Götatunneln stängs i ett halvår adressen https://allmaninf.blogspot.com/2017/12/vastlanken-gotatunneln-stangs-i-ett.html
0 Response to "Västlänken: Götatunneln stängs i ett halvår"
Skicka en kommentar