titel : PEAB varslar 180 personer i Stockholm - säljs inga bostadsrätter
länk : PEAB varslar 180 personer i Stockholm - säljs inga bostadsrätter
PEAB varslar 180 personer i Stockholm - säljs inga bostadsrätter
Det börsnoterade byggbolaget PEAB varslar nu 180 personer i Stockholm, varav hälften tjänstemän. Till DN anges orsaken vara att försäljningen av nya bostadsrätter i princip har upphört i Stockholm.![]() |
| Dagschart PEAB-aktien. |
Bolaget varslar alltså 90 hantverkare och 90 tjänstemän, även om fackliga förhandlingar örstås pågår.
DN uppger att det inte längre säljs nya bostadsrätter i Stockholm och att en del bolag rear ut lägenheter för att alls lyckas sälja dem. PEAB säger till tidningen:
"Det finns ett fortsatt behov av bostäder i Stockholm, men mer prisvänliga bostäder. Vi behöver anpassa vår produktionsapparat för att kunna möta den efterfrågan."Det är ju ett fint medgivande att bostäderna man bygger inte är prisvänliga.
På annat håll har säljstart av sk Bostadsrätt 2.0, i praktiken ett förtäckt sätt att köpa ett hyreskontrakt, påbörjats av Well Fastigheter. Man betalar en "insats" på 12 250:- SEK per m2 och sedan en hyra på 6000:- SEK i månaden för en etta på 20 m2. Alltså 245 000:- SEK för ett hyreskontrakt på en hyra om otroliga 3 600:- SEK per m2 och år. Dock ska tydligen bostadsrättsföreningen faktiskt amortera så avgiften påstås falla över tiden. Man ska också komma ihåg att amorteringarna i bostadsrättsföreningen är avdragsgilla vid försäljning av
Dessvärre finns inga ekonomiska planer publicerade online, så detaljerna kring amorteringen är höjda i dunkel. Föreningen ska tydligen inte beröras av ränteutvecklingen, eftersom "du slipper ångest över ränteläget oavsett vad som händer i världen". Föreningen ska nämligen ha låst räntan på 2.5% (utan avdragsrätt för klubbmedlemmarna) i 20 år.
således artikel PEAB varslar 180 personer i Stockholm - säljs inga bostadsrätter
det är alla artiklar PEAB varslar 180 personer i Stockholm - säljs inga bostadsrätter Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.
Du nu läser artikeln PEAB varslar 180 personer i Stockholm - säljs inga bostadsrätter adressen https://allmaninf.blogspot.com/2018/06/peab-varslar-180-personer-i-stockholm.html

0 Response to "PEAB varslar 180 personer i Stockholm - säljs inga bostadsrätter"
Skicka en kommentar