Foton: Tesla Model 3 nu i Göteborg

Foton: Tesla Model 3 nu i Göteborg - Hej kompis Diet tips och allmän information, I artikeln du läste denna gång med titeln Foton: Tesla Model 3 nu i Göteborg, Vi har förberett väl för den här artikeln du läser och hämta informationen däri. förhoppningsvis fylla inlägg Artikel Diet tips, Artikel hälsosam mat, Artikel nyheter, Artikel recept, Artikel underhållning, vi skriver kan förstå. Tja, glad läsning.

titel : Foton: Tesla Model 3 nu i Göteborg
länk : Foton: Tesla Model 3 nu i Göteborg

Läs också


Foton: Tesla Model 3 nu i Göteborg

Teslas marssmarknadssedan Model 3 finns nu i Teslas utställningshall vid Brunnsparken i centralaste Göteborg.  Samtidigt sparkar nu General Motors 14 000 pers för att ingen vill köpa deras sedaner (de har köpt Model 3 istället). Istället ska man satsa på elfordon och autonom körning. Foton på Model 3 nedan.
Tesla Model 3.
Versionen som visas upp är en premiumutrustad fyrhjulsdriven röd Model 3. Det är dock en amerikansk bil, med den amerikanska laddkontakten.
Tesla Model 3. 
Förarmiljön i Tesla Model 3. Där P står nu kommer hastigheten annars anges.
Tesla Model 3.
Liksom Model S numera har Model 3 glastak hela vägen. 
Tesla Model 3.
Tesla Model 3. 
Framsätesmiljön hos Tesla Model 3. 
Tesla Model 3.
Tesla Model 3.
Övergripande intryck var en mycket kompetent bil. Något mindre invändigt än Model S förstås, i synnerhet i baksätet. Dock gick det att sitta långa två långa män (184+ cm) i framsätet och tre långa män (184+) i baksätet samtidigt, men kanske inte något man gör på en långfärd likt i Model S eller Model X.  Gott om utrymme för huvudet, men på gränsen för benen bak. Då var i mitt fall personen fram 190 cm. Som familjebil kommer den fungera utmärkt utrymmesmässigt.

Samtliga önskemål hos inredningen i Model S är åtgärdade i Model 3, dvs stora sidofack i dörrarna, fack på baksidan av framsätena, kläd- och galghängare, samt förbättrad mittkonsol, inklusive en väldigt smart lösning för individuell anpassning av mobiltelefonladdning oavsett vad man har för sladduttag till mobilen.

Störde mig inte alls på att inte ha någon instrumentpanel när jag testade förarmiljön, men har inte kör bilen på väg än.

Tesla vill inte ange hur stort batteriet är i kWh, utan pratar istället om long range och short range det gick att räkna ut det till 76 kWh utifrån angiven kvarvarande körsträcka, beräknad snittförbrukning per kilometer och befintlig laddning (89% laddning, höga 265 Wh/km pga korta körsträckor in i butiken från lastbil, 256 km kvar beräknad körsträcka vid 265 Wh/km ger 256*0.265/0.89=76.22 kWh). Jag har sett siffror på nätet om 78 kWh, så någonstans där ligger den alltså. Total körsträcka på en laddning är marginellt mindre än Model S 100 D. Mer normal förbrukning bör ligga runt 1.6 kWh/mil, dvs 475 km praktisk körsträcka i verkligheten. Motsvarande för Model S 100 D landar på uppåt 550 km. Dock bör det gå snabbare att ladda en Model 3, pga mindre batteristorlek, så på längre sträckor kanske hela resan tar lika lång tid.

Definitivt en attraktiv bil. Lyxdetaljer från Model S saknades, med t ex enklare handtag på dörrarna, och ingen automatisk baklucka.

Samtidigt kom just nyheten att General Motors sparkar 14 000 personer, eftersom ingen vill köpa deras fossilsedaner. Sedanköparna har som bekant flockats till just Tesla Model 3. GM ska nu istället storsatsa på elbilar och autonomi, men man kommer förstås fortsätta ligga många år efter Tesla, likt resten av branschen. Chevrolet Volt har som bekant floppat, men så går det när man tvunget måste göra elbilar fula.

Trots 100 000+ bilar med autopilot ute på vägarna, som alla samlar in realtidsdata till Teslas AI-system, så är det långt kvar till autonomi för Tesla. Det lär vara ännu längre för de som bara har ett fåtal bilar på vägarna, som inte laddar upp data från verkligheten, eller som bara kör i verkliga eller virtuella laboratoriemiljöer. Det är enormt långt kvar till att bilar ska kunna navigera en europeisk stadsmiljö, Tesla klarar t ex inte ens av rondeller än, för att inte tala om trafikljus och andra korsningar, vägarbeten eller annat som inte är planerat. GM:s nuvarande programvara klarar bara av motorvägar där GM har kört och spelat in hela motorvägen exakt i förväg. Tesla är där många år före, då man faktiskt klarar motorvägar generellt. Tills det blir vägarbete.

Men GM bekräftar med sin strategiändring att Tesla ligger rätt riktad, och i praktiken drar bilbranschen efter sig skrikandes in i framtiden.


således artikel Foton: Tesla Model 3 nu i Göteborg

det är alla artiklar Foton: Tesla Model 3 nu i Göteborg Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.

Du nu läser artikeln Foton: Tesla Model 3 nu i Göteborg adressen https://allmaninf.blogspot.com/2018/11/foton-tesla-model-3-nu-i-goteborg.html

Prenumerera på gratis e-postuppdateringar:

0 Response to "Foton: Tesla Model 3 nu i Göteborg"

Skicka en kommentar