Tankar på toppen, akt 2

Tankar på toppen, akt 2 - Hej kompis Diet tips och allmän information, I artikeln du läste denna gång med titeln Tankar på toppen, akt 2, Vi har förberett väl för den här artikeln du läser och hämta informationen däri. förhoppningsvis fylla inlägg Artikel Diet tips, Artikel hälsosam mat, Artikel nyheter, Artikel recept, Artikel underhållning, vi skriver kan förstå. Tja, glad läsning.

titel : Tankar på toppen, akt 2
länk : Tankar på toppen, akt 2

Läs också


Tankar på toppen, akt 2

Nu har det gått 16 månader sedan jag skrev inlägget "Tankar på toppen" den 11 december 2016. Där nämnde jag att instinktiva reaktioner som självbelåtenhet och även nervositet kan komma fram när allt gått bra och portföljen är på topp, men även att man med metoder och systematik kan undvika detta.

Nu, 16 månader senare, har SIX30RX stigit med 7 procent och det visade sig att den 11 december knappast var toppen. Min portfölj har dock stigit med 18 procent i värde, delvis på grund av 13 procent avkastning men också på grund av nysparande.

Men att förra inlägget skulle vara skrivet "på toppen" var alltså fel. Jag har också hittat ytterligare investeringslägen under tiden som gått men även byggt en liten kassa genom försäljningen av H&M.

Jag är, som alla andra, mottaglig för tidsandan och har en magkänsla för om marknaden är billig eller dyr. Men denna känsla är inte actionable för fem öre. Jag har nog aldrig haft en produktiv övertygelse om att "nu ska jag köpa index" eller det motsatta, "nu är det dags att sälja av index". Däremot kan jag ibland ha en stark övertygelse att vissa bolag är billiga eller inte, och det bygger hela investeringsstrategin på.

En lust jag kan känna när marknaden är trist (dvs. det mesta känns dyrt) är att kapitulera, att bara trycka in allt jag har i index eller investmentbolag som Industrivärden och Investor, och ägna min tid åt något roligare. Men återigen, detta vore att lägga ner min investeringsstrategi.

Idag har jag alltså samma toppkänning i magen som jag hade den 11 december 2016, och jag tänker inte göra något åt det. Bara fortsätta följa min strategi och hoppas den fortsätter fungera någorlunda.


således artikel Tankar på toppen, akt 2

det är alla artiklar Tankar på toppen, akt 2 Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.

Du nu läser artikeln Tankar på toppen, akt 2 adressen https://allmaninf.blogspot.com/2018/03/tankar-pa-toppen-akt-2.html

Prenumerera på gratis e-postuppdateringar:

0 Response to "Tankar på toppen, akt 2"

Skicka en kommentar