Fredagsmys: Vad gör du på semestern?

Fredagsmys: Vad gör du på semestern? - Hej kompis Diet tips och allmän information, I artikeln du läste denna gång med titeln Fredagsmys: Vad gör du på semestern?, Vi har förberett väl för den här artikeln du läser och hämta informationen däri. förhoppningsvis fylla inlägg Artikel Diet tips, Artikel hälsosam mat, Artikel nyheter, Artikel recept, Artikel underhållning, vi skriver kan förstå. Tja, glad läsning.

titel : Fredagsmys: Vad gör du på semestern?
länk : Fredagsmys: Vad gör du på semestern?

Läs också


Fredagsmys: Vad gör du på semestern?

Dags för lite härligt fredagsmys. Själv har jag ju förstås inte semester någonsin, men det blir en del sommarlämpliga aktiviteter ändå fast jag jobbar. Några foton följer nedan. Vad gör du själv på din semester.
Segling i Stockholms skärgård utanför Saltsjöbaden. Kulingvarning vid tillfället, men ni har tydligen inga vågor i Stockholm, till skillnad mot på Sveriges framsida.
Jag har inte haft någon semester sedan 2006, och då flyttade jag så det var väl inte direkt avkoppling.

Mitt jobb gör dock att jag kan jobba i stort sett varifrån som helst, vilket gör att man så här i semestertider gör en del sommarlämpliga aktiviteter. Fast naturligtvis jobbar jag ändå - bloggen måste ju om inte annat ha 3 - 6 blogginlägg om dagen enligt Socialstyrelsens rekommendation. Enda skillnaden mellan sommar och övrig tid är annars att det blir fler sovmornar på sommaren då det inte är lika många tider som ställer krav på morgonen så här års.

Det har förstås blivit lite segling på västkusten med båten, men också en del annat. Lite foton nerdan.
Odlingarna måste förstås ha kontinuerlig tillsyn. Är jag inte hemma har jag naturligtvis husvakt för att hantera odlingar och husdjur, samt passa huset.
Det blev ett besök på Arsenalen, eller som det är skyltat utanför Strängnäs: "Fordonsmuseum". Kan rekommenderas.
Navigerar Baggenstäket.
Förra sommaren klättrade vi ju Kebnekaise via den östra leden. I år blir det väl lite nya höghöjdspromenad på sydligare breddgrader och över 3000 meter, så här marschtränar jag och Lena med 30 kg packning vardera. Blir en del löpträning och styrketräning också.
Oslo från Scandic Holmenkollen Park (finns med i Höstsol).
Lite segling i Oslofjorden.
Oslofjorden.
Middagsviken i Oslofjorden. Här hänger tydligen 100-tals fritidsbåtar halva sommaren. Det går till och med kioskbåtar fram och tillbaka i viken och säljer glass, dricka och tidningar.

Almedalen var 100% jobb 16 timmar per dygn, men det är åtminstone en ganska somrig tilldragelse. Här i Mällstensfjärden, där en mystisk andra färja dök upp, som om det vore Midsommargryning.
Men vad gör du själv på semestern, eller "semestern" om du är egenföretagare.

Oavsett hoppas jag ni har ett riktigt trevligt fredagsmys, särskilt ni som gick på semester idag!


således artikel Fredagsmys: Vad gör du på semestern?

det är alla artiklar Fredagsmys: Vad gör du på semestern? Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.

Du nu läser artikeln Fredagsmys: Vad gör du på semestern? adressen https://allmaninf.blogspot.com/2018/07/fredagsmys-vad-gor-du-pa-semestern.html

Prenumerera på gratis e-postuppdateringar:

0 Response to "Fredagsmys: Vad gör du på semestern?"

Skicka en kommentar