titel : Lockheed-KAI:s TX-alternativ var dubbelt så dyrt som Boeing/Saab
länk : Lockheed-KAI:s TX-alternativ var dubbelt så dyrt som Boeing/Saab
Lockheed-KAI:s TX-alternativ var dubbelt så dyrt som Boeing/Saab
Det framgår nu i koreansk press att träningsflygplanet från konsortiet mellan Lockheed-Martin och koreanska KAI var dubbelt så dyrt som Boeing/Saabs T-X. Det talar för att det kan bli fler ordrar till övriga länder som köpt F-35.Ett flygplan. |
Sydkorea är ett av de länder som anskaffar det amerikanska jakt- och attackplanet F-35, och Korea Aerospace Industries (KAI) har i ett konsortium med amerikanska Lockheed Martin kämpat länge med att ta fram ett träningsplan, T-50A.
Engelskspråkiga Korea Times (inte en länk https://ift.tt/2OjplWP) uppger att Lockheed-KAI:s offert på 351 plan landade på 19.7 GUSD, mot 9.2 GUSD för Boeing/Saabs alternativ. Boeing/Saab erbjöd också 457 flygplan, eller åtminstone möjligheten till detta.
KAI ska ha fallit 29.8% på börsen efter beskedet att man inte fick ordern. Analytiker ifrågasätter att Boeing/Saabs alternativ kan vara lönsamt till halva priset mot Lockheed-KAI, men det senare projektet har varit en kostsam långbänk, medan Boeing/Saab tydligen ska gått mycket snabbt att ta fram.
Boeing/Saabs leveranser av T-X ska hålla på till år 2034, när det sista planet ska vara levererat. Detta säger en hel del om att detta blir en långsiktig stabil intäktskälla för svenska Saab, även om det ännu inte är offentliggjort hur mycket Saab faktiskt kommer få av det totala ordervärdet.
Att Lockheed-KAI:s skolplan är så mycket dyrare talar mot att man skulle lyckas ta fler av länderna som anskaffar F-35. Detta öppnar för att vi alltså bara sett början på orderingången för Boeing/Saab.
Engelskspråkiga Korea Times (inte en länk https://ift.tt/2OjplWP) uppger att Lockheed-KAI:s offert på 351 plan landade på 19.7 GUSD, mot 9.2 GUSD för Boeing/Saabs alternativ. Boeing/Saab erbjöd också 457 flygplan, eller åtminstone möjligheten till detta.
KAI ska ha fallit 29.8% på börsen efter beskedet att man inte fick ordern. Analytiker ifrågasätter att Boeing/Saabs alternativ kan vara lönsamt till halva priset mot Lockheed-KAI, men det senare projektet har varit en kostsam långbänk, medan Boeing/Saab tydligen ska gått mycket snabbt att ta fram.
Boeing/Saabs leveranser av T-X ska hålla på till år 2034, när det sista planet ska vara levererat. Detta säger en hel del om att detta blir en långsiktig stabil intäktskälla för svenska Saab, även om det ännu inte är offentliggjort hur mycket Saab faktiskt kommer få av det totala ordervärdet.
Att Lockheed-KAI:s skolplan är så mycket dyrare talar mot att man skulle lyckas ta fler av länderna som anskaffar F-35. Detta öppnar för att vi alltså bara sett början på orderingången för Boeing/Saab.
således artikel Lockheed-KAI:s TX-alternativ var dubbelt så dyrt som Boeing/Saab
det är alla artiklar Lockheed-KAI:s TX-alternativ var dubbelt så dyrt som Boeing/Saab Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.
Du nu läser artikeln Lockheed-KAI:s TX-alternativ var dubbelt så dyrt som Boeing/Saab adressen https://allmaninf.blogspot.com/2018/09/lockheed-kais-tx-alternativ-var-dubbelt.html
0 Response to "Lockheed-KAI:s TX-alternativ var dubbelt så dyrt som Boeing/Saab"
Skicka en kommentar