Härlig Paleo-frukost med krämig äggröra och bacon. Tips på nitritfritt!

Härlig Paleo-frukost med krämig äggröra och bacon. Tips på nitritfritt! - Hej kompis Diet tips och allmän information, I artikeln du läste denna gång med titeln Härlig Paleo-frukost med krämig äggröra och bacon. Tips på nitritfritt!, Vi har förberett väl för den här artikeln du läser och hämta informationen däri. förhoppningsvis fylla inlägg Artikel Diet tips, Artikel hälsosam mat, Artikel nyheter, Artikel recept, Artikel underhållning, vi skriver kan förstå. Tja, glad läsning.

titel : Härlig Paleo-frukost med krämig äggröra och bacon. Tips på nitritfritt!
länk : Härlig Paleo-frukost med krämig äggröra och bacon. Tips på nitritfritt!

Läs också


Härlig Paleo-frukost med krämig äggröra och bacon. Tips på nitritfritt!




Vad sägs om en galet god lyxig frukost i riktigt nyttig Paleo-anda? Passar ju perfekt när man är ledig en helg. Jag lagade i och för sig den här till mig själv tidigt en morgon (kl 5.30) innan jag skulle på jobbet och tog med den. Jag åt den vid 11-tiden så det blev som en brunch. Beräkna ca 20 minuter till den.

Jag köper numera aldrig bacon med nitrit eller andra E-nummer. Jag vill ha nyttig hälsosam mat som smakar fantastiskt. Det enda som skiljer är att baconet inte blir så rosafärgat. Det ser ut som det ska göra och som det såg ut förr i tiden innan matindustrin blev helt galen i att tillsätta en massa giftiga grejer i det vi stoppar i oss.
Nej, Ge mig det naturliga!

Det finns även skinka - både rökt och kokt utan E-nummer numera. Kolla in "Brödernas" skinka i plånboksförpackningar. En del Coop-affärer har den. Den är dyrare, men jag betalar hellre för hälsan.



Jag gjorde en god äggröra med gräslök, stekt bacon, stekt sparris och en härlig ekologisk mix-sallad som finns färdiga i påsar att köpa.
Vill du ha ett annat supergott recept på äggröra som är LCHF så har du ett HÄR. Den har jag fått så mycket beröm för när jag har haft vänner som sovit över och jag ska servera en härlig frulle.

———————————————————

2 ägg från frigående utehöns (ej ekologiska)
1 dl kokosmjölk, rosa tetra
0,5 dl klippt gräslök
1 tsk kokosolja (inte silverpaketet, utan olja som finns på burk - kallpressad gjord på färska nötter)
Herbamare örtsalt, nymalen svartpeppar
Mix-sallad, valfri mängd
1 pkt bacon (Tulip från frigående grisar, ekologisk utan E-nr)
Sparris, valfri mängd

Gör såhär:

  1. Knäck äggen och vispa upp dem tillsammans med kokosmjölken, gräslöken och kryddor.
  2. Lägg upp sallad på en tallrik
  3. Skölj sparrisen och knäck bort den nedersta hårda biten på dem
  4. Klipp baconet i bitar och stek dem i kokosolja. Sista 2 minuterna lägger du även ner sparrisen och låter den få fin färg runt om. Den ska ha kvar sin spänst. 
  5. Ta upp bacon och sparris men låt fettet som bildats vara kvar i pannan. 
  6. Häll äggsmeten i pannan och rör hela tiden tills den börjar tjockna. Ta genast av den från spisplattan och fortsätt röra tills den är krämig. 

Servera helst genast. Eller ta med på jobbet och fresta kollegorna 😉😋



således artikel Härlig Paleo-frukost med krämig äggröra och bacon. Tips på nitritfritt!

det är alla artiklar Härlig Paleo-frukost med krämig äggröra och bacon. Tips på nitritfritt! Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.

Du nu läser artikeln Härlig Paleo-frukost med krämig äggröra och bacon. Tips på nitritfritt! adressen https://allmaninf.blogspot.com/2019/05/harlig-paleo-frukost-med-kramig-aggrora.html

Prenumerera på gratis e-postuppdateringar:

0 Response to "Härlig Paleo-frukost med krämig äggröra och bacon. Tips på nitritfritt!"

Skicka en kommentar