Jaguar I-Pace - dyr Teslaimitation för lönnfeta 55+ med flint

Jaguar I-Pace - dyr Teslaimitation för lönnfeta 55+ med flint - Hej kompis Diet tips och allmän information, I artikeln du läste denna gång med titeln Jaguar I-Pace - dyr Teslaimitation för lönnfeta 55+ med flint, Vi har förberett väl för den här artikeln du läser och hämta informationen däri. förhoppningsvis fylla inlägg Artikel Diet tips, Artikel hälsosam mat, Artikel nyheter, Artikel recept, Artikel underhållning, vi skriver kan förstå. Tja, glad läsning.

titel : Jaguar I-Pace - dyr Teslaimitation för lönnfeta 55+ med flint
länk : Jaguar I-Pace - dyr Teslaimitation för lönnfeta 55+ med flint

Läs också


Jaguar I-Pace - dyr Teslaimitation för lönnfeta 55+ med flint

Jaguars Teslaimitation I-Pace har nu anlänt och jag försökte förgäves få en närmare presentation från Jaguars säljare, men eftersom jag inte var lönnfet flintskallig 55+ så fick jag inte det. Igen. 
Jaguar I-Pace. 


Jaguars I-Pace är den första av de etablerade biltillverkanas Tesla-imitationer att nå kunderna, efter att bilbranschen i premiumsegmentet efter Model S introduktion lagt åtta år på att försöka ta fram kopior.

I-Pace kopierar Tesla på punkt efter punkt, men är mindre än Model S och SUV-kollegan Model X, fast till ungefär samma pris, och utan Teslas snabbladdningsnätverk. Vad man dock har är en etablerad säljorganisation, som endast bryr sig om dig om du är male, pale, stale, dvs vit man med flint och lönnfet kalaskula som hänger ut över bältet och är 55+. I Jaguars värld kan inte någon annan än denna målgrupp ha köpkraften att skaffa sig en bil i detta prissegment, och coolare yngre människor som exempelvis inte otränade författare och bloggare i 48-årsåldern, med håret kvar, får hålla sig till Tesla.
Fronten andas Volvobrutalism och luftmotstånd.
 På punkt efter punkt har Jaguar efterapat Tesla, vilket vi lär få se när såväl BMW och Audi kommer med sina rena elbilar framöver.

Man har inställningsbar luftfjädring, precis som Model S och Model X.

Man har en frunk, dvs istället för en fossilmotor har man ett litet bagageutrymme fram, tillräckligt stort för att få plats med en Jaguarförsäljares jacka.

Man har dörrhandtag som antingen är extremt fula, eller så fälls de likt Tesla in i bilen vid körning.
Backspegel.
Man har grym acceleration, och klår rent av Model X 100D med några meter, men inte Model X P100D. Man kan förvänta sig motsvarande prestanda på Audi och BMW:s kommande elbilar. Tesla har satt standarden för hur en premiumelbil ska uppföra sig.
Jaguar I-Pace
Man har förstås också en stor touch-skärm, likt Tesla.
Jaguar.
Vad Tesla inte har är fejkade motorljud inne i kupén, vilket Jaguar har. Som inte går att stänga av.
I-Pace
Jaguar.
Det räcker alltså inte att krypa och kräla över en I-Pace för att Jaguars säljare ens ska säga hej. I varumärkets male, pale, stale ingår inte kunder som har håret kvar. Är du intresserad av en I-Pace rekommenderas att du rakar upp åtminstone ett huvudspår, samt stoppar en kudde innanför skjortan, så kanske säljarna är lite på hugget.

I vintras satte jag upp mig på Jaguars intresselista online. Jag har fortfarande inte fått något mail från dem, och således missade de mig som alternativ när det väl var dags att skaffa tjänstebilen. Jag lider inte direkt, men upphörs aldrig att fascineras över gubbigheten hos bilmärken som Jaguar och i synnerhet deras säljare.

Med det sagt så verkar I-Pace säkert vara en trevlig bil. Den är lika dyr som en Model S, men lika liten som en Model 3, fast den är en SUV, dvs den ännu ej lanserade Tesla Model Y. Kort sagt får man mer bil för pengarna om man väljer Tesla. Plus ett snabbladdningsnätverk med 120 kW-laddare istället för den "industristandard" på 43 kW (mer än två timmar att ladda en I-Pace full) som säljarna skröt med för de hängbukar man bemödade sig att prata med.

När man som jag dessvärre förbannats med ett utseende och fysik som är kanske 10 år efter min kalendermässiga ålder, så är helt enkelt Jaguar inte ett alternativ, förrän möjligen när jag är gammal nog för pensionen. Men alla bilmärken har ju sina målgrupper och sin image. Det är bara att respektera valet av kundkrets.


således artikel Jaguar I-Pace - dyr Teslaimitation för lönnfeta 55+ med flint

det är alla artiklar Jaguar I-Pace - dyr Teslaimitation för lönnfeta 55+ med flint Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.

Du nu läser artikeln Jaguar I-Pace - dyr Teslaimitation för lönnfeta 55+ med flint adressen https://allmaninf.blogspot.com/2018/07/jaguar-i-pace-dyr-teslaimitation-for.html

Prenumerera på gratis e-postuppdateringar:

0 Response to "Jaguar I-Pace - dyr Teslaimitation för lönnfeta 55+ med flint"

Skicka en kommentar