Posten försämrar servicen - två dygn för ett brev

Posten försämrar servicen - två dygn för ett brev - Hej kompis Diet tips och allmän information, I artikeln du läste denna gång med titeln Posten försämrar servicen - två dygn för ett brev, Vi har förberett väl för den här artikeln du läser och hämta informationen däri. förhoppningsvis fylla inlägg Artikel Diet tips, Artikel hälsosam mat, Artikel nyheter, Artikel recept, Artikel underhållning, vi skriver kan förstå. Tja, glad läsning.

titel : Posten försämrar servicen - två dygn för ett brev
länk : Posten försämrar servicen - två dygn för ett brev

Läs också


Posten försämrar servicen - två dygn för ett brev

Som respons på att fysisk post blir allt mindre attraktiv så ska regeringen nu tillåta PostNord ("Posten") att det ska ta två vardagar för ett brev att nå adressaten, samt ytterligare prishöjningar. Genom att göra produkten mindre attraktiv tänker man sig tydligen tjäna pengar. Bloggen har nu tagit emot leverans av en GPS-spårare med lång batteritid och kommer återrapportera vad som egentligen pågår när man skickar ett brev i framtida inlägg.
Ironiskt nog kom bloggens iTraq3 i ett brev till slut.
Regeringen förbereder alltså ett lagförslag som ska tillåta Posten att försämra sina tjänster. Brev ska nu få ta två dagar att levereras, vilket också kommer innebära att en hel del mindre paket som går som post, samt brevaviseringar av paket kommer fördröjas ytterligare en dag.

Kort sagt kommer mycket av paketförsändelser också fördröjas ytterligare en arbetsdag när brev ska tillåtas ta minst två dagar för leverans. Leveranser dagen efter via onlinehandel kommer alltså vara ett minne blott, om man nu då inte inför en betydligt dyrare tjänst för leverans redan efter en arbetsdag...

Tanken är väl att PostNord faktiskt ska lyckas tjäna pengar genom att erbjuda en sämre och dyrare tjänst. Ytterligare prishöjningar ska nämligen också tillåtas. Samtidigt vet vi alla vad sämre och dyrare brukar innebära.

Lagom till detta besked har Posten ironiskt nog precis lyckats leverera bloggens GPS-spårare, vilken kommer användas för att reda ut vad som egentligen händer med saker man skickar via posten. Ibland försvinner de som bekant.
Tekniska specifikationer iTraq3.

Valet på teknisk lösning föll på amerikanska iTraq3, vilken har upp till fyra månaders batteritid, beroende på täthet i rapporteringen. En månads abonnemang och 2000 uppdateringar (en uppdatering var 20:e minut räcker i 27 av 31 dagar - var tjugonde minut ska ge en batteritid om 14 dagar) ingår i köpet, och därefter kostar tjänsten 59 USD om året för global täckning via GSM och 3G. Åtminstone så länge man är inom täckning, så på öppet hav och under flygtransport kan täckningen vara bristfällig. iTraq3 är också liten nog för att kunna skickas i ett vanligt vadderat kuvert, även om det blir 100g-porto, på grund av vikten på 55 gram.

Både teknisk prestanda, pris för produkten och för tjänsten är enligt min utredning i somras bland de bästa och billigaste på marknaden. Ett stort tack till bidragande läsares tips. Manual för iTraq3 finns här, inklusive väldigt imponerande tekniska specifikationer.

Så får vi väl se vad som egentligen pågår bakom kulisserna hos PostNord? Bloggen kommer återkomma med en serie blogginlägg om detta. 

Jag kommer dock inte rapportera vad som händer från sista sorteringsplats till slutlig leverans, för att inte kränka brevbärares personliga integritet och rutter, utan det intressanta är från tömning av postlåda tills brevet når själva brevbäraren. Jag har fullt förtroende för mina lokala brevbärare, som alltid håller en mycket hög servicenivå i egenskap av lantbrevbärare och aldrig gjort mig besviken under de 11 år jag bott här. Problemet med leveranser verkar snarare ligga någon annanstans än i sista steget (undantaget de beryktade Posten Logistik) för min del. En framtida övning blir att skicka något med Posten Logistik för att få bevis på att man inte alls har belägg för "kunden inte hemma vid leveransförsöket".


således artikel Posten försämrar servicen - två dygn för ett brev

det är alla artiklar Posten försämrar servicen - två dygn för ett brev Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.

Du nu läser artikeln Posten försämrar servicen - två dygn för ett brev adressen https://allmaninf.blogspot.com/2017/10/posten-forsamrar-servicen-tva-dygn-for.html

Prenumerera på gratis e-postuppdateringar:

Related Posts :

0 Response to "Posten försämrar servicen - två dygn för ett brev"

Skicka en kommentar