En liten guide till när du ska dela länkar i sociala medier

En liten guide till när du ska dela länkar i sociala medier - Hej kompis Diet tips och allmän information, I artikeln du läste denna gång med titeln En liten guide till när du ska dela länkar i sociala medier, Vi har förberett väl för den här artikeln du läser och hämta informationen däri. förhoppningsvis fylla inlägg Artikel Diet tips, Artikel hälsosam mat, Artikel nyheter, Artikel recept, Artikel underhållning, vi skriver kan förstå. Tja, glad läsning.

titel : En liten guide till när du ska dela länkar i sociala medier
länk : En liten guide till när du ska dela länkar i sociala medier

Läs också


En liten guide till när du ska dela länkar i sociala medier

Ett antal personer i mina sociala nätverk har i egenskap av rasande eller kränkta delat en krönika från Aftonbladet av Linnea Claesson. Det är själva vitsen med krönikan - att den ska vara så idiotisk att lättkränkta delar den maximalt och den därmed får maximalt med klick. Det kan vara bra att påminna hur mycket Aftonbladet lever på just dessa delningar och att krönikörer är valda att provocera maximalt i den nya klickonomin.
En liten guide till när du ska dela länkar i sociala medier.
Här på bloggen får jag normalt 5 000 - 10 000 sidvisningar av en enskild artikel. Om de däremot är för bloggen ovanligt välskrivna, innebär något nytt eller är uppseendeväckande nog, och därmed delas i sociala medier kan sidvisningarna ofta dubblas mot normalt. Ibland rent av tiofaldigas.
Antal sidvisningar per artikel på bloggen näst längst till höger. Gissa vilken som började delas i sociala medier?

Betalartiklar ger generellt färre sidvisningar och allra minst sidvisningar får jag om jag skriver något om mina böcker eller mina föreläsningar och framträdanden.

Ville jag enbart maximera trafiken skulle jag bara skriva ännu värre idiotier än jag brukar göra och provocera maximalt för att på så sätt få delningar i sociala medier.
Gissa vilken artikel som delades i sociala medier?
Detta är de stora mediahusen fullt medvetna om, och därav har ledarkrönikörer och framför allt kulturkrönikörer blivit nya stora intäktskällorna. Speciellt bland kulturkrönikorna kan man skriva precis vilka idiotier som helst, för att göra maximalt antal personer upprörda, så dessa delar artikeln tillsammans med arga kommentarer i sociala medier.

Det är inte det att krönikören är uppriktig i sina åsikter och fabulerar, utan det hela handlar om att från tidningens sida hitta tillräckligt provocerande personer och köra slut på deras trovärdighet på arbetsmarknaden. Ett cyniskt spel med att låta folk hänga ut sina åsikter tills ingen annan än Aftonbladet vill ta i dem med tång.

Just nu delas en krönika av Aftonbladets Linnea Claesson friskt med massa välformulerade motrepliker (och en och annan vit kränkt manrage) i sociala medier. Och reklamstålarna klirrar in hos Aftonbladet.

När någon skriver något synnerligen idiotiskt, dela inte det hela i sociala medier, så kanske Aftonbladet mfl slutar publicera idiotier. Dela istället sådant som är välskrivet, vettigt och som ni håller med om. Bemöt gärna idiotierna, men länka inte.

Svårare än så är det inte. Genom att bli kränkta och dela så går ni Aftonbladets ärenden, så det blir klirr i kassan hos både LO och Schibsted, samt extra bonus till cheferna.

För tydlighetens skull bifogas ett litet flödesschema ovan.

Ju mer du delar idiotier i sociala medier, desto mer idiotier kommer publiceras. För en mer sansad svensk debatt med sunda balanserade åsikter, gynna inte idiotierna med klick och delningar.


således artikel En liten guide till när du ska dela länkar i sociala medier

det är alla artiklar En liten guide till när du ska dela länkar i sociala medier Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.

Du nu läser artikeln En liten guide till när du ska dela länkar i sociala medier adressen https://allmaninf.blogspot.com/2017/12/en-liten-guide-till-nar-du-ska-dela.html

Prenumerera på gratis e-postuppdateringar:

Related Posts :

0 Response to "En liten guide till när du ska dela länkar i sociala medier"

Skicka en kommentar