En liten inblick i klimatförnekarnas psyke

En liten inblick i klimatförnekarnas psyke - Hej kompis Diet tips och allmän information, I artikeln du läste denna gång med titeln En liten inblick i klimatförnekarnas psyke, Vi har förberett väl för den här artikeln du läser och hämta informationen däri. förhoppningsvis fylla inlägg Artikel Diet tips, Artikel hälsosam mat, Artikel nyheter, Artikel recept, Artikel underhållning, vi skriver kan förstå. Tja, glad läsning.

titel : En liten inblick i klimatförnekarnas psyke
länk : En liten inblick i klimatförnekarnas psyke

Läs också


En liten inblick i klimatförnekarnas psyke

En läsare gav i lördags en liten inblick i de vetenskaps- och faktaförnekande klimatförändringsförnekarnas psyke. Många sådana här foliehattar, konspirationsnötter och relaterade personer inom vissa politiska strömningar har ofta stora personliga utmaningar att hantera.
Global avvikelse från medeltemperaturen 1880 - 2017. Källa: NASA
Det finns som bekant vetenskaps- och faktaförnekare som bestämt förnekar att det inte pågår någon global uppvärmning. Ofta är de samma personer man kan sortera in bland foliehattar och konspirationsnötter, där man också hittar sk penningsystemhaverister, putinister och en hel del i den högt skrikande SD-svansen.

En av dessa gav lite exempel på sina tankegångar i en kommentar till ett inlägg i lördags. Jag utelämnar namnet, så personen inte ska behöva skämmas för sitt skov när vederbörande är tillbaka på medicinering eller institution.
"Pratade just med min avlidne mor. Jag vet inte hur stor procent som tror på all dynga som bloggaren sprider; global uppvärmning, alla false flags och krig som förstört fungerande länder; t.ex Libyen. Sverige var nere där i nordafrika och bombade Gadaffi ordentligt. Dom utsatte honon faktist för gatumobben, jag tror han dog genom strypning.
Ang min avlivna mor. I ett fysiskt universum är det givetvis omöjligt. Men jag har sen barnsben haft möjligheten att lämna min fysiska kropp och överföra mitt medvetande till energikroppen som är över min. Vi är som en rysk docka, minst sju kroppar. Den världen (astral) är precis som vår, det finns massor med otäcka varelser där. Jag fick kontakt i.a.f. Och vi pratade en del. Eran världsbild stämmer inte. Ni som vill ha bevis kan få det också. Real time zone är dimentionen närmast och där kan sovande människor inhämta information i realtid i den verkliga världen. Jag kan göra det. CIA hade psycich-spy program på 60-talet; dom vet."
Personen utvecklar sedan hur vederbörande talar med sin döda mor, och tydligen också via sin astralprojicering kan se vad jag har för färg på min kudde. Ni kan läsa mer kommentarer och utveckling från vederbörande här.

Jag är inte speciellt förvånad, då jag ibland vid framträdanden träffar sådana här läsare. De brukar ha stora personliga problem, och man kan bara tycka synd om dem. En del självmedicinerar på bland annat stora mängder alkohol (övrig självmedicinering är svårare att lukta sig till), medan andra går in i skov av sig själva eller när de slarvat med medicineringen.

Ofta dyker de upp här på bloggen med långa mellanrum. Däremellan mår de bättre tack vare medicin eller så så står de under institutionell behandling. Just att de dyker upp och är väldigt intensiva och utåtagerande under en kort period talar för just skov.

Det är dock en styrka att man kan låta de här personerna röra sig fritt i samhället. Jag har ännu inte stött på någon av dessa som verkar utgöra en fysisk fara för sig själv eller andra, men speciellt det senare bygger förstås på en viss nivå av survivorship bias för egen del. De som är så psykotiska att de är farliga finns förhoppningsvis på institution.

De flesta vetenskapsförenkare är dock hyfsat fungerande, men man kan bara konstatera att deras världsuppfattning ofta är så bristfällig att det gränsar till patologiskt. Men så länge man fortfarande är fungerande i samhället är det okej. Lite galenskap skadar inte samhället. Men man ska vara medveten om att konspirationsnötterna ofta har stora personliga utmaningar att hantera och de förtjänar lite sympati då de haft otur i sin medfödda eller personliga utveckling.

Och till den astralprojicerande läsaren - att din mamma är död är inte en merit när det gäller hennes förmåga att uttala sig kring klimatförändringar. Beklagar sorgen.

Ser nu fram emot massa kommentarer om att de globala temperaturerna inte alls stiger, utan att vi är på väg mot en ny istid yada yada yada. Ovanstående graf är dock fakta, som inte direkt talar för att nedkylning pågår globalt. Blanda inte ihop personliga anekdoter med helheten.


således artikel En liten inblick i klimatförnekarnas psyke

det är alla artiklar En liten inblick i klimatförnekarnas psyke Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.

Du nu läser artikeln En liten inblick i klimatförnekarnas psyke adressen https://allmaninf.blogspot.com/2018/03/en-liten-inblick-i-klimatfornekarnas.html

Prenumerera på gratis e-postuppdateringar:

0 Response to "En liten inblick i klimatförnekarnas psyke"

Skicka en kommentar