One flip to rule them all

One flip to rule them all - Hej kompis Diet tips och allmän information, I artikeln du läste denna gång med titeln One flip to rule them all, Vi har förberett väl för den här artikeln du läser och hämta informationen däri. förhoppningsvis fylla inlägg Artikel Diet tips, Artikel hälsosam mat, Artikel nyheter, Artikel recept, Artikel underhållning, vi skriver kan förstå. Tja, glad läsning.

titel : One flip to rule them all
länk : One flip to rule them all

Läs också


One flip to rule them all

I morse avskildes Handelsbankens utdelning på 5,50 kronor plus 2,00 kronor i extrautdelning per aktie. Detta skulle såklart prisas in, men marknaden nöjde sig inte med detta utan drog ner A-aktien med 11-12 kronor som mest.

Det intressanta i kråksången var att den relativt illikvida, svagröstade B-aktien föll mindre under större delen av dagen och spreaden mellan de båda aktieslagen tidvis var närmre 10 kronor.

Lite snabb huvudräkning bekräftades med miniräknare: här fanns en chans att byta rätt stort antal B-aktier (ca 7 % av portföljen) med latent skatteskuld mot lika många A-aktier med skatteskulden löst. Mellanskillnaden var helt enkelt lika stor eller större än den skatt som utlöstes när jag sålde. Jag sålde följaktligen mina bolagsägda B-aktier för 109 kronor och köpte A-aktier för strax under 100  kronor styck.

Frestelsen att köpa banken till ett bra pris gjorde att jag dessutom köpte något fler A-aktier för ett mindre belopp, motsvarande 0,3 % av portföljen.

Nu har jag bara A-aktier kvar, men en tredjedel ligger i depåer med GAV på drygt 50 kronor. Det är bara att vänta in en ännu större spread åt andra hållet alltså. Två tredjedelar ligger i ISK eller KF där jag kan "flippa" mellan A och B utan att utlösa skattekonsekvenser.

Efter denna manöver och innan utdelningen (som motsvarar ca 1 % av portföljen) seglat in på kontot ser portföljen ut så här:

Bolag
Andel
Sampo
15 %
Illikvida aktier
15 %
Handelsbanken
13 %
BMW
8 %
Castellum
8 %
Novo Nordisk
7 %
Industrivärden
7 %
Fastighets AB Balder
5 %
Deere & Co
5 %
Skanska
5 %
Investor
5 %
AP Møller-Mærsk
5 %
Kassa
1 %

Sedan senast jag redovisade portföljen har jag gjort några inköp i illikvida aktier som därmed seglat upp i listan. Kassan har då naturligtvis krympt motsvarande. Jag redovisar köp och försäljningar i alla likvida aktier samma dag som de görs, som vanligt.


således artikel One flip to rule them all

det är alla artiklar One flip to rule them all Den här gången förhoppningsvis kan ge fördelar till er alla. Okej, du ser i en annan artikel post.

Du nu läser artikeln One flip to rule them all adressen https://allmaninf.blogspot.com/2018/03/one-flip-to-rule-them-all.html

Prenumerera på gratis e-postuppdateringar:

0 Response to "One flip to rule them all"

Skicka en kommentar